Wycieczka w ramach projektu "SP26 - kluczem do sukcesu"

Od 3 do 5 października grupa uczniów klas szóstych, siódmych i ósmych uczestniczyła w wycieczce edukacyjno – przyrodniczej do Bochni, Krakowa, Sandomierza i Kazimierza Dolnego w ramach realizacji projektu „SP26 – kluczem do sukcesu”.

W pierwszym dniu wycieczki zwiedzaliśmy Muzeum Kopalni Soli w Bochni. Spacerowaliśmy trasą turystyczno – przyrodniczą po najstarszej w Polsce kopalni soli kamiennej i słuchaliśmy informacji na temat bogatej historii tego miejsca.

Drugi dzień poświęcony był na zwiedzanie z przewodnikiem Krakowa. Zachwyciły nas i oczarowały jego zabytki. Zobaczyliśmy Zamek Królewski i Katedrę na Wawelu z piękną Kaplicą Zygmuntowską i kryptami królewskimi. Weszliśmy także na katedralną wieżę, by z bliska obejrzeć Dzwon Zygmunta i panoramę miasta. Na „Królewskim Szlaku” podziwialiśmy też słynne „Okno Papieskie”, dziedziniec najstarszego budynku Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Maius. Zawitaliśmy także na Rynek Główny, by z bliska oglądać Sukiennice, Kościół Mariacki i pięknie zdobione kamienice.

Ostatniego dnia naszej wyprawy -  w drodze powrotnej do Białegostoku - zwiedziliśmy Sandomierz oraz Kazimierz Dolny. W Sandomierzu pokonaliśmy trasę podziemną, prowadzącą pod miastem oraz odbyliśmy spacer wąwozami lessowymi. Kazimierz Dolny zachwycił nas ilością galerii sztuki i artystów. Chętni skosztowali i zakupili na pamiątkę koguty z ciasta, które są symbolem tego miasta.

To były trzy dni pełne wrażeń, które z pewnością będziemy jeszcze długo wspominać!