Warsztaty zorganizowane w ramach projektu „Kaleka czy COOL-awy”


We środę 18 września uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w niezwykle ciekawych warsztatach zorganizowanych w ramach projektu „Kaleka czy COOL-awy” przez Towarzystwo Szalonego Wózkowicza. Prowadzący warsztaty w obrazowy sposób zaprezentowali problemy, z jakimi na co dzień spotykają się osoby niewidome, niesłyszące lub poruszające się na wózkach inwalidzkich.

Warsztaty zorganizowane w ramach projektu „Kaleka czy COOL-awy”

We środę 18 września uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w niezwykle ciekawych warsztatach zorganizowanych w ramach projektu „Kaleka czy COOL-awy” przez Towarzystwo Szalonego Wózkowicza. Prowadzący warsztaty w obrazowy sposób zaprezentowali problemy, z jakimi na co dzień spotykają się osoby niewidome, niesłyszące lub poruszające się na wózkach inwalidzkich. Uczniowie mieli okazję poczuć na własnej skórze, jak wielką trudność może sprawić osobom niepełnosprawnym poruszanie się w przestrzeni miejskiej. Z opaską na oczach próbowali ominąć przeszkody posługując się jedynie białą laską, usiłowali rozpoznać komunikaty w hałasie, uczyli się poruszać na wózkach inwalidzkich czy posługiwać językiem migowym. Dowiedzieli się, w jaki sposób osoba niewidoma skanuje przestrzeń, z jakiego rodzaju ułatwień może korzystać oraz w jaki sposób należy się zachować spotykając ją na ulicy, w sklepie lub w parku.
Uczniowie bardzo chętnie zgłaszali się do poszczególnych eksperymentów, ćwiczeń i scenek, żywo reagowali na żarty prowadzących, zadawali pytania, ale też błyskotliwie odpowiadali na pytania. Najwięcej pozytywnych emocji wywołał jednak pies – przewodnik, który przyjechał razem z prowadzącymi i uczestniczył w ćwiczeniach razem z dziećmi.

Powrót na początek strony